Tre frukostar jag inte kan vara utan!


Frukosten sätter ton för dagen sägs det. Jag tycker själv att träningspasset på morgonen gör det. En riktigt bra WOD (Workout Of the Day) sätter i alla fall ton för min dag. Men sen är också frukosten en viktig sak för hur resten av dagen blir. Bra frukost=bra dag, skit frukost=skit dag! Jag börjar jobba kl 0915 så jag försöker att komma i väg och träna kl 0700 på morgonen. Så att jag hinner köra ett pass på ca 75 minuter.

Så mitt upplägg för en bra start på dagen ser ut så här.
0630: Vakna
0635: En kopp kaffe med en skvätt mjölk
0640: en liten skål med naturell eller turkisk yoghurt med frysta blåbär och lite hackade mandlar.
0655: rask promenad till gymet
0700: WOD time
0815: rask promenad hem
0825: Proteindrink på 3 dl lättmjölk och 1 dl Whay100 proteinpulver.
0830: Snabbdusch
0840: Frukost som max får ta 20min att tillaga och äta
0900: Snabbt ner till butiken

Så det här är mina 3 frukostar jag inte kan vara utan, vad är din favorit frukost?

1. Fazer rågkuse med smör och en burk sardiner i tomatsås. En kopp te med kanel.

2. Stekt bacon med stekta ägg och gröna bönor med vitlök.

3. Omelett med skinka, tomat, ost och färsk basilika.

3 comments

  1. M skriver:

    Hej!

    Du skriver i din 10 råd ”Ät aldrig mjöl och socker!” men det är ju mjöl i Fazer rågkuse.. Hur tänker du då?

    • levstarkt skriver:

      Mina 10 goda råd är för dig som vill gå ner i vikt. När man har nått en målvikt, så som jag har gjort, så tycker jag att man kan äta lite mer kolhydrater för att få lite mer explosivitet i träningen och om man vill välja ett bröd så är Fatzers Rågkuse det bästa jag har hittat. Sen ska man inte äta det alla dagar i veckan utan någon dag då och då. Men skippa det om du vill tappa vikt snabbt!

  2. M skriver:

    Tack för det! 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *