Paleo pannkakor till hela familjen!

IMG_0952
Sugen på grymt goda pannkakor till frukost? Testa dessa glutenfria och mättande Paleo pannkakor som alla i familjen kommer att gilla!
Så här gör du 8 små frukost paleo pannkakor…
Ta 3 ägg och vispa dom med 1 msk mandelmjöl, kokosmjöl och hasselnötsmjöl, 1 tsk bakpulver, lite rå vanilj, mosa i en halv banan. Låt stå i 5 min. Stek i smör eller kokosolja!
Servera med fruktsallad, bacon och grekisk yoghurt blandat med frysta blåbär!
Bon Paleo!

One comment

  1. Lovis skriver:

    Hej!
    Här skriver du grekisk yoghurt (som ju egentligen inte då är paleo). Jag har fattat det, genom att snabbt ögna igenom några inlägg på din blogg, att det viktigaste inom paleo är ren mat (som vi ätit länge – men inte just paleo) och att lyssna på hur kroppen reagerar på det man äter.
    En reaktion – är det uppsvälld mage, gasig mage? Eller?

    Jag har märkt att både jag och min sambo reagerar väldigt starkt på t.ex. gluten med väldigt gasiga och uppsvällda magar efter att ha ätit paleo i ca 2-3 månader och sedan åt lite ”fika” med bröd.
    Så det utesluter vi helt enkelt helt och hållet nu, men jag har funderat på det här med havre… Det känns inte som det hör riktigt till det negativa när jag även försöker hitta övrig information. Det står tillochmed på vissa sidor att havre skulle vara inflammationshämmande (?).
    Vi ska i alla fall prova, då vi även har småbarn som gärna vill ha bröd till frukost, att införa havre i vilket fall. Vad tror du?
    Gäller samma sak för mejerier? Ostar? Baljväxter?
    Vi gillar inte köttkonsumtion-tänket inom paleo så mycket och våra magar reagerar väldigt starkt på rött kött (dock inte vilt) så vi äter inte ko, gris och lamm (mer än parmaskinka då och då) sedan 1,5 år. Så vi äter även så mycket vegetariskt vi kan, men de e svårt inom paleo eftersom man inte ska äta baljväxter (och ost – men ost äter vi ändå och jag har även en skvätt laktosfri mjölk i kaffet varje morgon eftersom jag inte verkar påverkas av det, samma sak med bregott).

    Jag har blivit så stressad över det man får och inte får äta. Därför kändes det skönt att hitta till din blogg och läsa att man bör äta det man faktiskt mår bra av och inte reagerar på. Men så är det det, hur reagerar man på fel mat?

    Tack på förhand!
    Lovis

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *